ponedjeljak, 14. studenoga 2011.

Fondant

Danas sam se po prvi puta okušala u izradi fondanta tj. ticino mase i na moju veliku sreću sam uspjela :D
Recept za ovu šećernu masu koja se koristi za dekoraciju slastica se može pronaći na brojnim stranicama. Prva na koju sam ja naletila kada sam to davno počela proučavati je sa stranice "Da mi je nešto slatko". A recept izgleda ovako...

Sastojci:

  • 1 i pol vrećica želatine u prahu
  • 60 ml hladne vode
  • 8 žlica fruktoze 
  • 1 žlica vode
  • 15 ml glicerina
  • max 1 kg šećera u prahu


Na kraju se na slici mogu vidjeti svi sastojci koje sam koristila. Fruktozu sam kupila u DM-a za 15 kn (500gr), a glicerin u apoteci po cijeni od nekih 13 kuna za 100 ml.

Postupak:
Promiješati želatinu s vodom i ostaviti sa strane.
U drugoj posudi promiješati fruktozu i žlicu vode te staviti na laganu vatru, konstantno miješati sve dok se ne dobije gusti sirup, ali ne smije doći do karamelizacije.
Ostaviti samo kratko da se ohladi, 10ak sekunda i dodati glicerin uz miješanje.
Tu smjesu sada preliti preko želatine i dobro izmiješati.
U neku veću posudu ili na radnu površinu staviti pola od potrebne količine šećera, napraviti udubinu te u nju uliti ovu mješavinu.
Početi s miješanjem pomoću žlice, a kasnije s rukama te dodati onoliko šećera koliko procijenite da je potrebno tj. dok smjesa prestane "primati" na sebe šećer.
Nakon što se smjesa dobro izmijesi zamotati je dobro u foliju i staviti u kesicu ili neku posudicu preko noći u hladnjak. U kontaktu sa zrakom se brzo suši pa je važno dobro je zamotati.

Razne upute na koje sam naišla ukazuju na to da smjesa dobro zamotana može neko vrijeme stajati u hladnjaku. Smjesu se naravno može bojati bojama za kolače i oblikovati u nebrojeno mnogo oblika koje vaša mašta zamisli. Prije nego se fondant krene oblikovati za potrebe torti ili kolača potrebno ga je dobro razraditi i po potrebi dodati još mrvicu šećera u prahu.

To je za sada to. Ja sam radila test samo sa jednom četvrtinom sastojaka što je bilo jako teško zbog vrlo malih mjera pa sam nešto "od oka" procijenila, ali ipak mi je uspjelo. U početku sam mislila da će propasti jer mi se smjesa nije uspjela dobro povezati sa šećerom pa sam dodala samo malo vode i uspjela nakon malo duže razrade dobiti lijepu masu. Sutra nastavljam rad s masom koju ću bojati i oblikovati za cupcakese koje radim za izazov koji je osmislila Just cake the cupcake :)  Raditi ću ih u crvenoj boji i nadam se da će mi uspjeti, barem približno onako kako sam zamislila :)

Nema komentara:

Objavi komentar